måndag 2 juni 2008

Att flytta är på gott och ont



Jag och min fru har flyttat. Till Umeå närmare bestämt.
Det känns gott att flytta till just Umeå, den stad som jag kommit att älska på distans.
Det känns också otroligt skönt att ha anlitat en flyttfirma för att flytta alla våra saker.

Det gör ont när jag tänker på hur mycket grejor som vi flyttade med. Det kommer att göra ont i plånboken när jag får fakturan på flytten, med tanke på alla extrakostnader som blev, eftersom flyttens volym vida översteg den tänkta. Mea Culpa! (mitt fel) Man skulle kanske ha rensat ut lite saker efterhand som tiden har passerat i Uppsala. Istället så samlar man bara på sig mer saker.

De första dagarna så satt vi hemma, med ca 140 flyttkartonger staplade i prydliga rader. Idag är vi nere i ca 90 kartonger. Detta kommer att ta tid!!! Jag som tänkte komma på plats med mitt kontor och allt.
Nåja, TV:n, stereoanläggningen och datorn är på plats, likaså de flesta av möblerna.

Nog klagat över en situation som jag själv har skapat och som egentligen inte är så värst allvarlig.

Gud älskar kaos lika mycket som ordning. Jag föredrar ordning, jag är ju bara människa...

Inga kommentarer: